کریسپر و کاربردهای آن در گیاهان

کریسپر در زمینه گیاهان چه کاربردهایی دارد؟

در زمینه کریسپر و کاربردهای آن در گیاهان می توانیم به ویژگی های غذایی و زراعیآن اشاره کنیم. طبق آماری که سازمان های بین المللی ارائه داده اند ، جمعیت جهان تا سال 2050 حدود 5.9 میلیارد نفر خواهد بود و این سطح از زمین های قابل کشت پاسخگوی نیازهای غذایی نخواهد بود. به عبارت دیگر ، اگر دنیا این سفر را طی کند ، با کمبود شدید مواد غذایی کشاورزی روبرو خواهد شد.

کریسپر و کاربردهای آن در گیاهان

کریسپر و کاربردهای آن در گیاهان

راه حل در شرایط عادی چیست؟ یا باید سطح زیر کشت را افزایش دهیم یا محصول را در هکتار افزایش دهیم. اگر به اولین استراتژی برویم که افزایش سطح زیر کشت است ، خوب همانطور که می دانیم زمین یکی از منابع محدود در زمینه کشاورزی است و توسعه این منبع محدود فقط در از طرف دیگر زمین هایی که در اختیار داریم به دلیل فعالیت های کشاورزی ناخودآگاه است و چرا و جنگل زدایی در حال کاهش است. بنابراین با توجه به شرایط فعلی ، رویکرد خوبی نخواهد بود.

به همین دلیل است که ما باید به سرزمین ها و مناطقی متوسل شویم که در شرایط آب و هوایی نامساعدی قرار دارند و یا زمین هایی که در مناطقی قرار دارند که نمکی هستند و دارای درجه حرارت بالا یا آب کمی هستند. بنابراین چه نیازی به کشت در این مناطق است؟ گیاهانی وجود دارند که در برابر شوری ، کم آبی ، خشکسالی و بیماری مقاوم هستند. از طرف دیگر ، ویژگی های گیاهان اکنون چیست؟ این گیاهان عادت به رشد در شرایط معتدل و آب و هوای نسبتاً خوب دارند. آب وجود دارد و خاک ها نسبتاً شور نیستند.

بنابراین اگر این گیاهان را به آن مناطق منتقل کنیم چه اتفاقی می افتد؟ یا گیاه رشد نمی کند ، یا عملکرد آن کاهش می یابد ، یا شوری ، آفات و بیماری ها آن را کاملا از بین می برند. حالا با کریسپر چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ با استفاده از این تکنیک می توانیم ژنوم گیاه را بدون قرار دادن ژن های اضافی در گیاه از خود ژنوم ویرایش کنیم ، با استفاده از این روش گیاهانی با شوری ، کم آبی و دما ، شرایط آب و هوایی بالا و نامطلوب و مقاوم در برابر علف کش ها و بیماری ها تولید کنیم. این کار همچنین با استفاده از تکنیک های متداول مهندسی ژنتیک در حال انجام است. اما Crisper یک بازه زمانی کوتاه تر دارد و سودآوری بیشتری دارد.

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *