رونمایی اپلیکیشن تلفن همراه «شمیم سلامت» در ایران

شرکت فناوری اطلاعات سلامت آوا با رونمایی اپلیکیشن تلفن همراه «شمیم سلامت» در ایران با ارائه خدمات پزشکی مختلف به راحتی ؛ در آینده به افراد امکان دسترسی به سوابق پزشکی خود را بدهید.

دکتر حسین ریاضی ، رئیس هیئت مدیره شرکت فناوری اطلاعات آوای سلامت ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز یکشنبه سوم بهمن 95 ، درباره راه اندازی نرم افزار تلفن همراه “شمیم سلامت” گفت: این طرح در دستور کار است. ، که روند این خدمات را تسهیل می کند.

وی افزود: برای اجرای طرح تحول سلامت ، 11000 داروخانه در کشور به مرکز تبادل اطلاعات سلامت ملی و سرانجام به مرکز تبادل اطلاعات (NIX) شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

دکتر ریاضی اظهار داشت که علاوه بر راه اندازی سیستم های اطلاعاتی و برنامه های کلان در حوزه بهداشت در وزارت بهداشت ، طرح یک سیستم بهداشتی یکپارچه که اطلاعات همه واحدهای بهداشتی کشور را تلفیق کند از برنامه های این حوزه است. فناوری اطلاعات وی ادامه داد: این اطلاعات در نهایت به یک پرونده پزشکی الکترونیکی تبدیل می شود.

وی از راه اندازی فاز آزمایشی پروژه ممیزی بهداشت محیط در تهران تحت نظارت وزارت بهداشت و با هدف توسعه خدمات بازرسی و ارزیابی فعالیت های اتحادیه های بهداشتی خبر داد و گفت: “این پروژه به کل کشور ”

رئیس هیئت مدیره شرکت فناوری اطلاعات آوای از راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات سلامت به عنوان بستر ارتباطی برای کلیه سیستم های وزارت بهداشت خبر داد و اظهار داشت: در ابتدای این پروژه یازده هزار داروخانه متصل شده اند به این مرکز برای انعکاس اطلاعات نسخه پیچیده داروها ، در این مرکز.
دکتر حسین ریاضی نقش مرکز تبادل اطلاعات را شبکه شتاب بانکی توصیف کرد که ارتباط یکپارچه ای بین همه بانک ها برقرار می کند و ادامه داد: “این پروژه مسئول تبادل اطلاعات بین تمام داروخانه های کشور است که در آینده نزدیک ، تمام داروخانه ها تحت پوشش هستند.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات سلامت (HIX) در راستای خدمات تعاملی شبکه ملی اطلاعات و مطابق با الزام دولت برای اتصال همه وزارتخانه ها به این دروازه ، خاطرنشان کرد: در همین حال ، برنامه “شمیم سلامت “با همکاری مشترک وزارت بهداشت ، سازمان غذا و دارو و دفتر آموزش و ارتقا Health سلامت معاونت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با هدف ارائه خدمات داروسازی به مردم.

دکتر ریاضی نقش اپلیکیشن “شمیم سلامت” را در کوتاه شدن دست واسطه ها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر در کشور موثر دانست و گفت: “البته پیگیری این موضوع بر عهده مسئولان است اما در حال توسعه است. استفاده کننده از این برنامه ضمن کاهش هزینه راهی برای مقابله با “قاچاق مواد مخدر و واسطه ها در این زمینه است.
وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه به معنای سهولت ارائه خدمات مختلف پزشکی و بهداشتی است و اگر وزارت بهداشت دسترسی به سوابق بهداشتی هر ایرانی را فراهم کند ، استفاده از آن مطابق شمیم ​​سلامت امکان پذیر است. این برنامه یکی از چشم اندازهای برنامه های ما است.
حسین ریاضی اظهار داشت: در این طرح “مردم” با بررسی خدمات مختلف خود تصمیم می گیرند و بازیگران اصلی هستند. فعالیت این اپلیکیشن با ایجاد رقابت بین ارائه دهندگان خدمات ، باعث افزایش سطح سلامت جامعه ، بهبود کیفیت خدمات پزشکی و بهداشتی ، کاهش هزینه ها و سفر در داخل شهر و تمرکز بر روی مردم می شود.

مهندس حسین کاظمی ، مدیر فنی پروژه شمیم ​​سلامت ، نیز در سخنرانی در این نشست گفت: “در این برنامه ، تمام خدمات مربوط به دارو و داروسازی از طریق سیستم عامل تلفن همراه و سیستم عامل های اندروید به مردم در سیستم عامل های اندروید و iOS ارائه می شود. و اکنون اطلاعات و لیست داروخانه ها در این برنامه به مرکز پاکسازی اطلاعات سلامت متصل شده اند.
وی تمرکز بر زنجیره تأمین دارو ، فعالیت توزیع کنندگان ، ارائه خدمات و اطلاع رسانی به مردم ، جلوگیری از خطاهای پزشکی در نسخه ها را از جمله اهداف طراحی این اپلیکیشن عنوان کرد و گفت: برای اتصال سایر مراکز ، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها و تصویربرداری مراکز این. برنامه در مراحل زیر انجام می شود.

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *