علت سردی انگشتان دست‌ و پا

علت سردی انگشتان دست‌ و پا است  باریک شدن رگهای خونی است که که باعث کاهش جریان خون در دست ها و انگشتان می شوند و احساس سرما می کنند.

علت سردی انگشتان دست‌ و پا

علت سردی انگشتان دست‌ و پا

برای محافظت از خود در برابر سرما ، اولویت بدن گرم نگه داشتن اعضای حیاتی است. در دماهای پایین ، خون به طور غریزی به اندام های حیاتی بدن ، یعنی قلب ، مغز و ریه ها می رود. در این شرایط ، خنک شدن برخی از اندام ها مانند دست ها ، پاها و بینی کاملاً طبیعی است. اما اگر انگشتان پا در دمای طبیعی سرد باشند ، ممکن است یک دلیل اصلی وجود داشته باشد که باید رفع شود.

ویژگی های انگشتان سرد چیست:

احساس ضعف ، گزگز و درد در نوک انگشتان.
تورم انگشتان دست
رنگ انگشتان را از قرمز به رنگ پریده و بنفش تغییر دهید.
درد مفصل در انگشتان ، مچ و آرنج.
زخم هایی روی پوست نوک انگشتان.
نبض ضعیف و غیرطبیعی در انگشتان ، مچ و آرنج.
علت سرما و انگشتان پا:

سندرم رینود

کم کاری تیروئید

کمبود ویتامین

دیابت

لوپوس

کم خونی ،

بیماری شریانی

شرایط خود ایمنی است.

سندرم رایانود
سندرم رینود یکی از دلایل عمده سرماخوردگی انگشتان است. رینود نوعی اختلال است که در آن انگشتان دست ، انگشتان پا ، گوش و بینی در پاسخ به سرما یا شرایط استرس زا سرد می شوند. در این بیماری به دلیل سفتی در عروق کف دست ، جریان خون کاهش یافته و پوست سفید می شود و سپس به دلیل کمبود اکسیژن از جای خود خارج می شود. پس از باز شدن رگ های خونی و جریان خون به دست ها یا پاها ، انگشتان قرمز می شوند. در موارد شدید ، اکسیژن رسانی بسیار ضعیف است و فرد دچار درد انگشت ، زخم و حتی قانقاریا می شود. در بیشتر موارد ، رینود دلیل خاصی ندارد و با استفاده از دستکش ، گرم کردن دستان و دوری از مکان های سرد مانند یخچال و یخ می توان آن را تسکین داد. اما گاهی اوقات Renaud به دلیل برخی بیماری ها ظاهر می شود. عوامل موثر در علل رینود:

مصرف برخی از داروها مانند بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس ، اسکلرودرمی ، آرتروز ، بیماری های روماتیسمی ، اختلالات انعقادی ، کم کاری تیروئید ، تروما ، همبرگر ، بزرگ شدن تومور و زخم های دست یا پا ، رقیق کننده خون و میگرن ، سیگار کشیدن و استفاده مکرر. تایپ کردن.

 

مشکلات عصبی:
استرس ، اضطراب و ترس می تواند باعث لرز شود. یکی از واکنش های طبیعی بدن در برابر استرس و اضطراب ، ترشح آدرنالین در جریان خون است. از آنجا که آدرنالین در جریان خون گردش می کند ، جریان خون را در خارج و اطراف بدن کاهش می دهد و به قسمتهای ضروری تری مانند مغز و قلب منتقل می شود. این پاسخ برای صرفه جویی در انرژی و آماده سازی بدن برای هرگونه واکنش ناشی از استرس است.

یخ زدگی به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در سرمای شدید زیر صفر درجه سانتیگراد رخ می دهد. این مورد بیشتر در افراد علاقه مند به ورزشهای زمستانی و برفی و شکارچیان در مناطق کوهستانی دیده می شود. کسانی که از سرمازدگی رنج می برند باید بلافاصله از سرما دور شوند ، لباس های مرطوب را به لباس های گرم و خشک تغییر دهند ، بدن را با پتو گرم کرده و مایعات گرم به آنها بدهند. انگشتر و جواهرات محکم را از فرد آسیب دیده جدا کنید ، تاول های اندام منجمد را لمس نکنید ، از راه رفتن روی پای منجمد و مالش انگشتان منجمد خودداری کنید ، اجازه سیگار نکشید و سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *