ترکیب ژن های انسان و حیوانات

برخی دانشمندان اقدام به ترکیب ژن‌های انسان‌ها و حیوانات با یکدیگر کرده‌اند. این موضوع هرچند پیشرفت علمی شگرفی است، اما مردم دنیا را به شدت نگران کرده است.

ترکیب ژن های انسان و حیوانات

ترکیب ژن های انسان و حیوانات

ایجاد ترکیبی از انسان و حیوان می تواند تهدیدی برای انسان باشد. مهمترین چیز این است که به هیچ وجه نمی توان پیامدهای چنین ارتباطاتی را پیش بینی کرد.

علاوه بر این ، مشکل دیگری که اکنون به اهمیت این موضوع می افزاید این است که در اکثر کشورها قانونی برای محدود کردن ایجاد این موجودات وجود ندارد. این امر باعث می شود که هیچ کنترلی بر این روند وجود نداشته باشد. همچنین ، تاکنون هیچ قانونی و مجازاتی درمورد اینکه چه کسی مسئول این موجودات به محیط زیست و انسانها باشد ، مجازات نشده است.

بسیاری معتقدند که استفاده از حیوانات برای پرورش اعضای بدن یکی از عواملی است که طبیعت را خلق کرده است.

دانشمندان بریتانیایی اقدام به خلق بیش از 150 نوع موجود مشترک میان انسان و حیوان نموده اند ولی انگار این مسئله به کسی مربوط نمی شود و کسی خودش را برای پیگیری این موضوع خسته نمی کند.ˈ

بزهایی که شیر انسان تولید می کنند و همچنین ایجاد سیستم ایمنی بدن انسان برای حیوانات از نمونه هایی است.

امروزه دانشمندان می توانند با اصلاح ژن ها به راحتی DNA خوک ها یا گوسفندان را اصلاح کنند تا حیوان از نظر ژنتیکی دیگر قادر به ساختن اندام خاصی از بدن خود نباشد.

سپس آنها با افزودن سلول های بنیادی به بدن انسان ، تلاش می کنند سلول انسان شروع به ساخت آن اندام خاص از بدن حیوان کند و در نهایت می توان از این اندام جدید برای پیوند اعضای بدن در انسان استفاده کرد.

البته این اقدام موسسات ملی بهداشت برای ایجاد موجودی ترکیبی به معنای 100٪ تحقق آن نیست ، اما این دانشمندان هنوز اولین راه هستند و راه دشواری پیش رو دارند. تلاش برای پرورش اعضای بدن انسان در حیوانات نیز یک مسئله اخلاقی است زیرا نیاز به افزودن سلول های انسانی به جنین حیوانات است که می تواند مرز بین گونه های انسانی و حیوانی را از بین ببرد.

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *