همه چیز درباره سمیولوژی اعصاب

سمیولوژی اعصاب

همه چیز درباره سمیولوژی اعصاب : نواحی آناتومیک مختلف مغز شامل: لوب تمپورال، اکسی ‌پیتال ،لوب پریتال و لوب فرونتال است.
در نمای همیسفریک که از خارج به مغز نگاه می‌کنیم لوب تمپورال و بخش‌هایی از لوب اکسی پیتال و فرونتال دیده می‌شود.

همه چیز درباره سمیولوژی اعصاب

همه چیز درباره سمیولوژی اعصاب

در نمای ساژیتال

بخشی از لوب پس سری و بیشتر قسمتهای صفاق ، لوب فرونتال و بدن تماس (ناحیه ارتباطی مغز) ، بخشی از تالاموس و مخچه و قسمت داخلی لوب گیجگاهی به عنوان ناحیه داخلی دیده می شود. از قسمت پایینی ساقه مغز و قسمت پایین هسته دیده می شود.
ما نورون های فوقانی و تحتانی یا سیستم عصبی مرکزی و سیستم عصبی محیطی داریم. دو قطعه موتور حرکت نورون فوقانی از سلولهای لایه هرمی قشری شروع می شود و به شاخ قدامی نخاع ختم می شود.
سیستم پایین از شاخ قدامی نخاع شروع می شود و به عضلات ختم می شود. به مسیر شاخ جلویی سیستم عصبی مرکزی گفته می شود. سیستم عصبی اطراف از قشر به زیر قشر منتقل می شود ، سپس در انتهای نخاع به ساقه مغز می رسد و سپس به سمت بالا حرکت می کند.
سیستم خودمختار: از 31 زنجیره عصبی سمپاتیک مربوط به ستون فقرات تشکیل شده است. این زنجیره های عصبی سمپاتیک مربوط به مسیر عصب سمپاتیک هستند و برای ورود به اندام های مربوطه از رگ ها عبور می کنند. به عنوان مثال ، چشمهای پاراسمپاتیک به حفره شکم بادی ، چشمهای پاراسمپاتیک به قلب و گانگلیونهای دلسوز روی ستون فقرات قرار دارند.

لوب پس سری اطلاعات بینایی را پردازش می کند ، و لوب تمپورال اطلاعات شنوایی را پردازش می کند. صفاق احساس قدرت بیشتری می کند و حرکت لوب پیشانی قویتر است.
ما 12 جفت اعصاب جمجمه داریم که اولین عامل مربوط به حس بویایی است و اطلاعات را به پیاز بویایی ، از پیاز بویایی به لوب پایین پیشانی منتقل می کند و آن را توضیح می دهد.
جفت 2 یک اپتیک است او اطلاعات بصری را از محیط به دست می آورد ، سپس آنها را با سندرم کراس تلاقی می کند و در نهایت اطلاعات را در لوب پس سری پردازش می کند.
عضلات حرکتی چشم شامل جفت 3 ، 4 و 6 است و هسته های جفت در ساقه مغز قرار دارند. عصب جفت پنجم می تواند 2/3 اولیه جمجمه و مغز را احساس کند. حرکت آن مربوط به عضلات فک پایین است. هسته اصلی آن (یعنی حرکت) در استخوان قرار دارد ، اما هسته حسی آن از نخاع شروع می شود و تا مغز میانی ادامه می یابد.

عصب زوج 7 اعصاب حسی ، حرکتی و پاراسمپاتیک است که حرکت آن عمدتا حرکت عضلات سطحی است و حرکت عضلات عمیق و قدرتمند فک پایین دلیل جفت شدن عصب 5 (عصب سه قلو) است. هفتمین جفت اعصاب از قشر شنوایی داخلی است و هسته آن در داخل پونز قرار دارد.

امتحانات مخچه عبارتند از:

تست اثر انگشت ، Thundem Gate و Romberg.

سطح حسی

وظیفه دیگر در معاینه حسی درجه حسی است که ما آن را بر اساس چندین درماتوم حسی انجام می دهیم و از بالا شروع به خاراندن یا لمس می کنیم و از یک نقطه بیمار می تواند بگوید که دیگر سوزن را احساس نمی کند یا احساس کمتری دارد ، و بهترین راه این است که این کار را از پشت انجام دهید ، و این نشانه تعهد ستون است و مرحله تعهد ستون را می توان تعیین کرد.

مسیر بینایی

اشعه های نوری از میدان بینایی بیرون می آیند و در قسمت های مقابل شبکیه قرار دارند ، یعنی پرتوهای بینی میدان دید در قسمت گیجگاهی شبکیه قرار دارند. بعدی شبکیه و عصب بینایی است.

قسمتهای بینی ، بینی اعصاب بینایی و جانبی تشکیل می شود. جانبی ها عصب بینایی را تشکیل می دهند. طرفین عصب بینایی نای را تشکیل می دهند که عبور نمی کند.
مسیر بینایی از الیاف جانبی در همان طرف و الیاف بینی در طرف مقابل تشکیل شده است.

 

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *